De Citroën C4 maakt sinds 2004 onderdeel uit van ons straatbeeld. Nog steeds is de Franse auto gewild, ondanks de hevige concurrentie die het heeft met onder meer de Opel Astra en de Volkswagen Golf als de grootste namen op de lijst van concurrenten. De Citroën C4 heeft zich echter knap staande weten te houden. En dat is een prestatie op zich.
De auto zat boordevol technische snufjes
De eerste uitvoeringen van de C4 zaten vol met technische snufjes zoals bijvoorbeeld een waarschuwingssysteem verlaten rijstrook, een panoramisch dak en meedraaiende xenon koplampen. Later zag je het in alle andere auto’s terug. De Citroën C4 combineert functionaliteit met een sportief uiterlijk en een sportief karakter Dat maakt de auto nog steeds populair. Overigens werd de Citroën C4 al in 2006 World Car Design of The Year.
Je kunt altijd met pech te maken krijgen, welke auto je ook rijdt
Of je nou in een nieuwe of een gebruikte Citroen C4 rijdt, pech kun je altijd krijgen. Dat kun je niet voor zijn en dat zegt helemaal niets over de auto die je rijdt. Gelukkig krijg je tegenwoordig gemakkelijker assistentie, zeker nu pechhulp on demand van Road Guards beschikbaar is. Het mooie is dat je geen lid hoeft te zijn en dat ook niet te worden nadat een van de monteurs je verder geholpen heeft, dat doen ze doorgaans al binnen een half uur. Nadat de monteur zijn werk gedaan heeft, betaal je gewoon de rekening voor geleverde diensten en kun je verder. En dat is toch een plezierige gedachte dat er altijd een monteur is die je uit de problemen kan helpen. Vroeger moest je vaak wel een abonnement op een pechhulp hebben om geholpen te worden of moest je die na de reparatie aan de auto alsnog afsluiten. Dat is nu dus niet meer aan de orde.