Selecteer een pagina

Sinds 1988 maakt de Duitse fabrikant Eisenmann uitlaten die vooral bekend staan om hun buitengewone geluid. Volkswagen-, BMW-, Audi-, Mercedes-Benz-, Mini- en Porsche-eigenaren genieten al jaren van sportieve tonen die uit deze speciaal ontwikkelde uitlaten komen. Uitlaten van Eisenmann worden vooral gekozen door autoliefhebbers die hun wagen willen stylen met unieke, dynamische uitlaten.

Rolf Eisenmann ontwikkelde zo’n 27 jaar geleden voor het eerst een demper voor zijn eigen Porsche, omdat er op de toenmalige markt naar eigen zeggen niets te vinden was dat precies aan zijn eisen voldeed. Binnen no-time waren Porsche liefhebbers enthousiast over deze demper en niet veel later ontstond Eisenmann GmbH in het Duitse Hemmingen, de specialist in het maken van hoge kwaliteit geluidsdempers voor Porsche.

Groei

Sinds dat moment kent het bedrijf alleen maar groei. Er worden naast Porsche ook producten voortgebracht voor Audi, BMW, Mercedes-Benz, Mini en Volkswagen. Vanaf 2007 is het bedrijf zich ook gaan specialiseren in natuurvriendelijke milieutechnologie en biedt vanaf dat moment ook roetfilters aan.

Tip: Carstyle grill

Eisenmann zelf blijft een groot Porscheliefhebber en werkt ook nauw samen met het deze autofabrikant. Veel van de Porsche modellen zijn standaard al ingericht met de producten van Eisenmann.

Waarom zijn Eisenmann Uitlaten zo bijzonder?

‘Gedreven door geluid’ is het credo van het Duitse bedrijf. De uitlaten staan er in de autowereld dan ook om bekend dat ze unieke, sportieve geluiden creëren waar de autoliefhebber zijn hartje sneller van gaat kloppen. De uitlaten en dempers zijn van topkwaliteit en handgemaakt door middel van professionele toepassing van de laatste technologieën.

Uitgelicht: carstyle.nl – achterbumpers

Het is volgens de fabrikant niet een makkelijke taak om een fenomenaal maar ook stijlvol geluid uit een uitlaat te krijgen. Hees, diep maar toch ook verfijnd. Zo kun je het geluid het beste omschrijven. En dat geluid zorgt ervoor dat auto’s een stuk sportiever klinken dan ze eigenlijk zijn. Bovendien is het geluid dat uit een van de Eisenmann uitlaten komen te omschrijven als ‘dynamisch’. Hoe voortvarender de bestuurder is, hoe krachtiger het geluid klinkt.